I morgen onsdag 14. april udkommer to nye bøger på forlaget: ”Og også Thomas var med - noget om at være kristen” skrevet af Bruno Rasmussen, og ”Kunsten at leve inderligt - eksistentialisme for det moderne menneske” af Ted Harris og Ann Lagerström. Annoncer er fremstillet; anmelder-eksemplarer er sendt ud – så nu er der kun tilbage at vente spændt: Hvordan bliver bøgerne modtaget? Bliver de anmeldt – og i givet fald: Hvordan bliver de bedømt? Hvordan sælger de? Men der er egentlig ikke tid til at dvæle længe ved de to nye bøger– for vi er allerede langt fremme med planlægningen af nye udgivelser.
Møder
Af og til kan man høre spørgsmålet: Er det nødvendigt med alle de møder i danske virksomheder? Underforstået: Der holdes for mange, lange unødvendige møder. På forlaget har vi nogle tilbagevendende møder, som er vigtige ”krumtapper” i forlagets arbejde. Et af dem er produktionsmødet, som vi netop har haft i dag. Vi har bl.a. arbejdet med ideer til markedsføringen af de bøger, som skal udkomme i maj-juni måned. Vi har talt om målgrupper – og dermed også hvilke medier, der skal annonceres i – eller på anden skabes opmærksomhed omkring bogen. Ideer og visioner spænder vidt – afhængig om det er en teologisk bog på Aros Forlag, som gerne skal have god omtale i teologiske tidsskrifter, eller om det er en for børn og bedsteforældre, som egentlig burde kunne sælges gennem de kæder, som sælger diverse produkter til børnefamilier. Men på mødet bliver der også tid til at tage stilling til kommende bøgers udformning: F.eks.: Paperback-udgave – eller indbundet bog? Og hvor stort et oplag satser vi på? Produktionsplanen suppleres desuden med et par bøger til udgivelse i foråret 2011.
”Ud med forlagets bøger!”
I de kommende måneder bliver der flere lejligheder, hvor vi fra forlaget kan komme ”ud med” og præsentere – og forhåbentlig sælge - vore bøger. F. eks. ved KFUM og KFUKs landsmøde, Danske Kirkedage og Y’s Men’s regionskonference i Slagelse. Det er også en god anledning til at vi på forlaget kan komme ud og møde – og snakke med de potentielle kunder. Planlægning af disse tiltag inddrager mange af forlagets medarbejdere. Der skal fremstilles eller bestilles udstillingsmateriale, løbesedler og andet PR-materiale. Der skal udvælges nogle gode slagtilbud, og de mange bøger skal pakkes og sendes, ligesom der skal være styr på indretning af diverse salgs-stande og overnatning for medarbejdere.
Henrik Bundgaard Nielsen
Unitas Forlag
tirsdag den 13. april 2010
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)

Ingen kommentarer:
Send en kommentar